fredag 14 augusti 2009

Fredagkväll med kycklinggratäng och pizzabullar

Äntligen fredag, en sån skön dag tycker jag! Vi ska snart äta kycklinggratäng som Jesper beställt. Det är i stort sett den enda "kladdiga" mat han äter. Jättegott med grillad kyckling, pasta, vitlök, curry, paprikakrydda, grädde och ost! Me like!
Jesper och Micke kom precis hem, det har varit och sprungit spåret! De sprang på 20 min, det tycker jag var bra gjort av Jesper som är 7 år, han har aldrig sprungit tidigare. Själv har jag ont i en fot och vilar en dag till från löpningen, har ju cyklat till och från jobbet idag så jag har iaf rört på mig lite.

Senare ikväll ska jag gå över till Jeanett och baka pizzabullar. En gammal jobbarkompis som har köpt hus bara en gata härifrån. De har gift sig tidigare i sommar och har snart en stor bröllopsfest och jag ska hjälpa henne med nattamaten! Tar med mig rödvinsdunken tror jag!

Jag har varit bortskämd med mycket egentid nu den senaste tiden men jag behöver det, mår mycket bättre då och blir en gladare mamma!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: