tisdag 12 januari 2010

Nätverksstart 2010 - Felix-tid Moster

Nya friska tag inför våren 2010. Förutom de tre handledsledda nätverksträffar vi har inplanerade under våren har även våra anhöriga i nätverket egna träffar med Felix. Varje "medlem" (utom dagis-M) har fem ggr inplanerade fram till slutet av maj.

Igår var det Moster Marie som hämtade Felix på dagis för att sen åka till badhuset. Det hade gått jättebra! Kul! Maries grej kan tex bli att just åka och bada. Första gången har man jämt göra med allting (kan jag tänka mig), sen ju fler gånger man åker desto mer strukturerat kan man göra badningen så att Felix får klä på/av sig själv osv.

Vitsen med denna Felix-tid är att lära känna honom och hans tecken och använda tecken själv som vuxen. Det blir träning både för Felix och den som har hand om honom! Sen innebär ju detta att Jack, vårt minsta yrväder, får egentid med sin mamma :) å Jesper får innebandy tid med pappa.

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Nu har jag fört över bilder för första gången. Jag satte i sladden,valde mediaöverföring på telefonen,sen vänta jag tills det var installerat,sen kom det fram en ruta på datorn dör jag valde imprtera bilder,sen var det klarrt!! Har du gjort det redan kanske?

Vaddå ligger på soffan,fikar mm????:-o ;-)

gött med bara 5 kg än:-)