tisdag 22 juni 2010

Man skulle ha 20 händer och en möjlighet att klona sig...


Idag gick vi om varandra Micke och jag. Jag jobbade mellan 7 och 12 och han mellan 12 och 21. Som tur var hade jag först mina föräldrar här och sen min syster. Alla ungarna gjorde bus hela tiden och jag mår inte riktigt 100 så det har varit en ganska jobbig em och kväll. Tack för all hjälp! Vi lagade iaf en god coleslaw:
.
God coleslaw
400 g finskuren vitkål
1 msk vitvinsvinäger
140 g smulad ädelost
2 rivna äpplen
0,5 dl creme fraiche
ev salt.
.
Blanda ihop allt, man får jobba lite med röran men jättegott till grillat kött. Prova den! Receptet är från Linas matkasse.

2 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Åh, den skulle vi också ha gjort. Men det blir i morgon.

Vi hade pastan idag. Hade lite mindre senap än vad som stod.

Moster Marie sa...

Supergott, o tack för receptet!!
Ont i baken efter din stenhårda cykelsadel och träningsvärk efter hoppdebuten.