onsdag 15 augusti 2012

Löpningen då?

Ha ha ja hur går det med den? Jag har varit jättedålig på att komma ut och springa. Beror delvis på att jag hittat Factor Function Gym, det har jag tjatat om förut, men också på att löpningen gav mig ångest. Jag gillar löpningen, kommer fortsätta springa men kortare sträckor. Tidigare sprang jag nästan aldrig under 10 km, gärna minst 15 km, gärna 20 km. Tyvärr fick jag ont överallt hela tiden (baksida lår, hälsena, knä) och det blev stressande att inte kunna springa långt. Jag har dock några lopp här i höst som ska genomföras:

25 aug: Midnattsloppet Göteborg
29 sept: Lidingöloppet 15 km med Svenska Downföreningen
8 okt: Tjurruset 10 km i någon lerpöl i Stockholm

Kommer inte att springa för några rekordtiden vilket känns skönt! Förra årets Midnattslopp sprang jag på 47 min (och någonting) men det är inte samma bansträckning i år så det går inte att jämföra (dessutom backigt i år). Ser det som en helg med Elisabeth! Lidingölppet springer jag för en god sak, vi ska synas helt enkelt! Även denna helg blir mys med Jessica och Camilla från Hjo, hotell och vin! Tjurruset är i en klass för sig, lerigt, blött, jobbigt, olika banor varje år!


Så... underhösten blir det ett gäng pass i veckan på Factor, förhoppningsvis någon löprunda i veckan på 5-10 km bara för att jag kan! Å sen icke att förglömma alla promenader med härliga vänner, ensam, eller med barn i vagn! Bränn, bränn, bränn!



Inga kommentarer: