fredag 10 augusti 2012

Inskolning förskoleklass

I onsdags var första dagen på Felix inskolning i förskoleklassen. Vi var där mellan 9-11. Felix var som jag misstänkte rätt mycket "NEJ TACK" så att säga... Han fick träffa sin nya resurs.

Dag 2 (13-15) gick bättre, han känner till lokalerna så det var inget nytt i sig. Däremot är det ju nya barn och fröknar. Alla andra föräldrar fick gå därifrån och jag frågade om det var ok att jag oxå gick... Om bara Felix accepterar att bli lämnad tycker jag att det är bättre att personalen får lära känna honom på egen han utan att jag ska vara i bakgrunden. Man vet aldrig när man ska kliva in som förälder och personalen vet inte hur mycket de ska "ta över". Jag valde att gå och Felix fick stanna och äta mellis själv. Hämtade honom vid 15 och det hade gått bra. Han testade ju lite förstås men det var ju inget konstigt!

Idag (9-12) har han varit där med pappa. Han blev arg när Micke gick men efter ett tag började han leka och sen hade han ätit två portioner med ris.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: