torsdag 25 april 2013

Avgiftningsvecka

Efter en alldeles för god helg har jag tagit tjuren vid hornen och skärpt kosten. Ibland underar man ju helt klart för vilken gång i ordningen man gör det men det är ju så livet är för mig tydligen. Jag biter ihop, lyckas, är nöjd, förstör ramlar ner och kommer igen :) Kan ni tänka er att 5 dagar utan socker och en minskning av kolhydrater kan göra 2 kg på vågen. Vätskan och fluffet försvinner POFF! Sen är det bara grovjobbet kvar!


Har fått problem med ett knä och har sprungit hos kiropraktorn. Han hittade dock, som tur var, inget fel på knät utan det kommer från ryggen, rumpan, baksida lår och sen ner i knät... Jag kan springa, hoppa, träna hyfsat men tunga benböj går bort. Sen gör det hemskt ont när jag sitter på knä och tex hjälper ungarna med skorna. Fått order om stretch!

Felix har briljerat på skolans vårfest och dansat Gangnam style, så himla roligt att se. Han kan den dansen exakt som den är i videon och man såg att de andra barnen tittade på honom ibland för att hänga med i rörelserna. Kolla in tröjan han fått av sin resurs :)


Felix har även haft problm med svinkoppor (??) i näsan och infekterade sår på händerna då han måste ha ramlat och fått in grus... Även ett infekterat nagelband.


Har fått Dalacin utskrivet nu som vi penslar i näsen, håller tummarna för att det nu försvinner så inte jag ligger med halsfluss snart lagom till Göteborgsvarvet, kommer bli nog jobbigt ändå så pass olöptränad som jag faktiskt är....

Inga kommentarer: