torsdag 12 mars 2009

Jag får inget gjort!

Jag kan bli tokig när jag går här hemma!. Jag plockar och plockar, ringer hit och dit och mejlar fram och tillbaka. Städar och sorterar, hämtar och lämnar. Handlar, beställer, dammsuger, springer på möten, tränar och tvättar och ÄNDÅ tycker jag inte att jag blir klar någon gång. Det är klart att vissa sysslor återkommer men precis när man äntligen fått iväg det där pappret kommer det ett nytt på posten som ska fixas! Precis när man börjar se botten på tvättkorgen kommer det ett nytt lass. Jag hade nyss städat hallen men sen kom vi hem från förskola och skola och PANG! Fullt igen, det är så irriterande! Det kryper i mig!

Sen det här med Felix språkträning. Jag tänker ofta att nu borde jag träna med honom, men tänker sen att: Jag ska bara plocka färdigt här först, eller jag ska bara laga maten, det är ju så dumt så det liknar ingenting. Jag blir arg av att läsa min egen text! Måste prioritera bättre!

Jag försöker förbereda lite till helgen då vi får främmande men det är ingen idé att göra vissa saker än för att det är som en tromb går igenom huset var tredje timme. Skulle tvätta sängkläder igår men då rann det över med vatten på ett ställa vid rören eftersom det var stopp någonstans så nu är det bara att vänta tills Micke har tid att fixa det.

Ikväll är det bandy igen, hoppas VSK lyckas vinna, stämningen blir liksom lite trevligare hemma då ;o). Jag blir själv med ungarna och hoppas för allt i världen att de somnar bra!

Får du någonting gjort?

9 kommentarer:

Jenny sa...

Det är precis likadant här. får inget uträttat! idag har jag en 10,5 timmars arbetsdag i en TOM butik. Sitter nu med jordens stress huvudvärk för jag tänker på vad jag hade kunnat göra hemma...träning med lillan, tvätt, mat, fixa kort i datorn, skriva...phust.. snart helg med huset fullt av barn, mer tvätt, grus och tapetsering.. :)

Skolgatan sa...

Här är det precis likadant! Denna veckan känns nu ganska lugn,har ju vart ensam hemma med en Lucas som bara har sovit men jag kan erkänna att jag har också passat på att läsa bok och sova med.

Men huset är städat,tvättkorgen är nästan tom,men Ebbas matrial ligger inknölat i en gaderob som jag borde tagit tag i....

Du behöver absolut inte städa för vår skull,bättre att spara tills vi åkt:-)

cpmamman sa...

Känn inte så kära du... Men jag känner igen mig också. Försök tänk att du bara ska vara just hans mamma och ingen logoped, teurapeut, sjukgymanst eller assistent.

ylvisen sa...

Va skönt, jag verkar inte vara ensam med mitt "problem"....

Jag fattar liksom inte hur man kan prioritera städning framför sånt som är viktigare, det blir liksom bara så...

mamma sandra sa...

Jag vet prcis va du, eller ni alla, pratar om. För jag är precis lika dan! Känns som att man inte hinner med annat än hushållssyslor, själv har jag precis (21,24) torkat alla golven.. fattar inte hur man tänker ibland! :O

Carina - den gråa pippin sa...

STOPP!
Håller helt med cp-mamman. Du är inte alla de där nämnda yrkeskårerna i ditt hem. Du är Ylva och mamma till tre barn.

MEN

Oj oj oj vad jag känner igen mig. Du minns väl garderoben som hade sin teckenmaterialhörna! Japp. det tillverkades som bara den. Användes det?
Absolut inte så som ambitionen var. Om ens alls.

Vi har bestämt oss för att INTE ha inbokade träningspass med Felix. För vår skull och för Felix syskon. Träningen sker hela tiden. Hela dagarna. Den "träning" jag kan känna att vi gör mest med Felix är att vi ger honom TID att fippla med kläder, kniv och gaffel. Ibland måste man hålla tillbaka och inte vara så snabb. DET är vår träning. Skulle det poppa upp ett tillfälle att öva på språk, motorik, ja då tar vi det tillfället som erbjuds då.

MEN som sagt så känner jag igen mig i dig Ylva! Jag var lika dan för några år sedan .....

Varför inte ta ett djupt andetag och ge er ledigt i en hel vecka från och med nu. Ingen planerad språkträning. Bara det vanliga dagliga pratet i familjen. Om en vecka kan ni börja jobba igen om ni känner för det. MEN tänk tillbaka på denna lediga vecka så kommer ni att se hur mycket ni tränar utan att vara aktiva tränare.
Kram på er!
Ja, vi ses på lördag.

Carina - den gråa pippin sa...

För den delen så svarar jag på frågan om jag får något gjort:

Ja ja mensan. Jag har jobbat i 7 timmar på jobbet. Handlat presenter med hela famlijen inhyst på en leksaksaffär i två timmar. Har suttit en stund med Felix och Wilma när de skulle sova. Har surfat - surfar nu. Har en ambition att blogga själv.

Så visst har jag fått massor av saker gjorda. Resten finns kvar en annan dag (tvätt, städ......)

ylvisen sa...

Gråtruten har talat! Tack jag fattar precis! Å jag kommer ihåg garderoben :o)

Vi har inga inplanerade träningsstunder, men man bör nog släppa tanken att man borde ha det för det är minst lika jobbigt!

Kram till alla!

Anonym sa...

Jag gör lika dant. Kan inte släppa att det står disk på diskbänken. Måste plocka rent innan jag ska göra nästa... Jag ska bara....

Det blir en blockering i huvudet om det är oreda och jag sitter ner.

Det struntar ju barnen i, de vill leka med mammma. Att det ska vara så svårt!!!