måndag 23 mars 2009

Ögonkliniken

För två år sedan var vi till ögonkliniken och fick veta att Felix med största sannolikhet skulle få glasögon om då 18 mån. Nu efter två år har vi äntligen fått tid och fått besöket överstökat. Det visade sig att han inte behöver glasögon just nu utan vi avvaktar ett år till. Han är översynt men enligt ögonläkaren kommer det antagligen att växa bort och men han har ett brytningsfel som vi ska följa. Det känns skönt att han slipper glasögon just nu, inte just för glasögonens skulle utan snarare det extrajobb det skulle medföra att få dom att sitta på plats...

En lycklig Felix som fått låna storebrors bilstol till dagis!

Sen säger vi grattis till min mamma idag som fyller år! Hon får en bok av mig som heter Annorlunda barnbarn som jag tror kan vara intressant att läsa. Den handlar om andra mor- och farföräldrar som har barnbarn med tex funktionshinder. De berättar sina historier i boken.Annorlunda barnbarn

Tack för igår! Trevligt!

4 kommentarer:

Marika sa...

Hej!
Va skönt att ni slapp glasögonen ett tag till!
Jag har tyvärr ingen koll på vad medlemmarna har för funktionshinder men jag kan höra mig för lite!

cpmamman sa...

Vad tuff han är i skinnjacka ;) Blir så glad av att se honom. Glädjespridaren.

Vi har haft exakt samma veva som ni. Ska tillbaka till ögon om några veckor. Hoppas vi slipper då hon sliter folks glasögon som värsta leksakerna...

Linda sa...

Vilken tuffing han är i den jackan! skönt att slippa glasögon ett tag till så att han blir lite större och lättare kan acceptera dem.
Kram

Marica sa...

Va skönt att han kanske inte behöver ha glasögon förens han blir lite större då!
Den boken verkar bra, vilken himla fiffig idé att ge den till din mamma, jag har alltid sån idé torka när det gäller paket!
Kram :-)