lördag 1 maj 2010

Bad på hab

Igår åkte jag och barnen till hab för att bada. FUB /hyr hab-badet på fredagarna men vi har dock aldrig lyckats ta oss dit. Micke hade åkt och handlat. Jag förstod att det skulle bli tufft att åka till badet själv med alla tre men jag tänkte att jag provar och går det inte så får vi åka hem.
.
Vi var bara tre familjer där och det var lite vitsen med att åka just på valborgsmässoafton, det brukar vara ganska många i vanliga fall. Vi badade bara i ca 30-40 min och Felix var arg och skrek som en gris större delen av tiden. Till slut gav jag upp och tog Jack och Felix under varsin arm och gick till omklädningsrummet. Efter några brottningsmatcher lyckades vi till slut ta oss hem, jag gör inte om det! Men som sagt, det var nästan väntat att det inte skulle går bra men nu har jag provat iaf.

Felix har inte någon som helst förståelse för att det är djupt i den stora bassängen utan slängde sig i flera gånger helt handlöst, höll honom dock i armen. Han blev inte rädd utan skrattade bara.... Jag är livrädd att Felix ska ramla i någon pool i sommar eftersom folk ofta slarvar med överdragen, hemska tanke...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen halkade och slog bakhuvudet i golvet i alla fall. Är imponerad av att du drog iväg. Det skulle jag aldrig vågat/orkat.

De har dragit in badet på hab här med. Så FUB hyr ett bad några gånger i månaden. Det är trixit att komma iväg med all snuva som förföljer en. Det kanske blir bättre i höst. Hoppas.

Kram till er!

Linda sa...

Så tråkigt att det inte gick nå vidare :-(