torsdag 6 december 2012

Utvecklingssamtal Felix

Första utvecklingsamtalet för Felix på skolan var häromdagen. Det gick bra, Felix trivs och utvecklas, är om tyckt och tycker om barn och personal. Han är duktig och sitter still i samlingarna, gör oftast som de säger men busar givetvis. Ibland blir det lite problem när barnen ska jobba i sin böcker, skriva bokstäver etc, så brukar Felix och hans resurs göra lite andra grejer.

Det blev lite prat om nästa år och de undrade hur vi tänkt. Vi har inte tänkt någongting sa jag, vi blundar och skjuter det på framtiden och lite så är det faktiskt. Jag orkar inte just nu och vill bara att allt ska fungera. Fast det fungerar ju inte riktigt så.... Jag hade nog önskat att fröken sagt att självklart ska ni väl ha honom kvar här i ute ett år till men det verkade inte som om hon tyckte det var någon bra idé. Jag förstår också att det bästa för Felix är att kanske gå i en klass med färre barn än 25 barn men det finns ju inget som säger att det blir bättre heller. Han har en jättebra resurs nu som vi trivs med och henne kan man ju inte plocka med sig tyvärr vid en flytt till stan och någon grundsärskola.

FAN va jobbigt, varför måste jag tänka hela tiden kan inte någon bara fixa allt!!?!?!

Å psykologutredningen vi skulle få göra i höstas, var är den?? Ska jag fixa den oxå?

Här om dagen blev vi fakturerade från barnhab för uteblivet besök då habpersonal besökt skolan?!?! Varför ni fått faktura?? Ja ni kom väl inte på det planerade besöket!! NÄ det gjorde vi inte för vi hade inget besök.... Nej oj, något har visst blivit fel här "fnitter". Inte ett dugg kul, fixa hit och fixa dit.....

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Fy för allt fixande,jag orkar inte heller tänka på allt,just idag känns det verkligen så och sen har man även söka nytt vb hängande över en..

Men allt löser sig alltid!

Anonym sa...

Hej Ylva, vi har trivts jättebra med skolan Elias går på. Att han får åka taxi dit o hem är inte så tokigt det heller, det avlastar oss enormt. Lycka till med beslutet,vad det än blir.