söndag 3 maj 2009

En eloge till alla ensamstående föräldrar!

Efter att ha haft en trevlig vistelse i Örebro, som visserligen slutade i halsfluss för Micke, hämtade vi barnen i stugan hos farfar för att sedan åka hem. Micke gick och la sig direkt och har inte varit upp en endaste gång, kokhet och tjock i halsen....

Dagen har varit ganska jobbig med gnälliga ungar och brist på energi. Jag tyckte att jag hade nya krafter efter de timmarna i Örebro jag var barnledig, det var som balsam för själen. Det känns i kroppen att man inte har ätit ordentligt, eller ätit rätt ska jag nog skriva för jag har inte direkt blivit undernärd i helgen utan endast blivit fullproppad med socker och vitt mjöl. Det börjar bli en vana på måndagarna att genomgå en fullständig sockeravgiftning för att sedan lagom till helgen förstöra det igen. Jag begriper inte hur man är funtad och hur krokad man får vara? När ska man lära sig? Måste man lära sig? Nä, jag tror jag skiter i det som den sopa jag är ;o)

Hur som helst tvingade jag ut barnen efter att ha sett en pippifilm två varv. Felix och Jack sprang åt varsitt håll och Jesper tjurade över en tröja och cykeln stod längst in i garaget. Till slut kom vi iväg och cyklade bort till stora lekparken och pratade med Elisabeth och Alex som oxå kom ut. Micke har köpt en cykelkärra som vi premiäråkte en längre sträcka, Felix gillar det men Jack är rädd. Jesper cyklade på sin cykel. Sen åkte vi en sväng förbi Sofia som fyller år idag och sa grattis!

Jag och Sofia på vårt bröllop 2006 (obs, det var inte vi som gifte oss, ha ha)

Hemma ser det ut som om det har slagit ner en bomb, har inte hunnit plocka någonting, eller jo men det syns inte, får ta det imorgon. Har iaf lyckats fixa Felix Idag-bok till imorgon.

Imorgon ska Volvo har vår bil och fixa till min klantiga skada jag åstadkommit och jag var därför tvungen att åka in med bilen redan ikväll. Jag fick gå hem och fick Sofia som sällskap, tänk va, på sin födelsedag, antagligen hade hon fikat för mycket! ;o)

Kexchoklad har jag ätit oxå, två stycken.... Bäst jag går och lägger mig så det blir måndag någon gång! God natt kära läsare!

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Låter som min helg,choklad,alkohol och vitt mjöl:-)

ylvisen sa...

Skönt, då är jag inte ensam! :o)

Lena sa...

Att få vara bara få vara behöver vi alla, och du det där med socker..jag är lika, duktig i veckan frossar i helgen..men men något roligt ska man ha;) kram Lena

linnea sa...

vad tråkigt att micke är sjuk.
hade ni det bra annars?
jo socker är jätte gott.
kramizz linnea

Sara sa...

näe, nu får det väl räcka... Vad är det med Bomans o Streptokocker?!?!?

KRYA PÅ ER NU o se till att du o Jack klarar er den här gången :-P

kram