söndag 25 april 2010

Triss i bajs!

Felix är inte så värst sugen på att bli av med blöjan, ibland sitter han gladeligen på toaletten men det kommer sällan något. Oftast vill han inte sitta på toaletten alls och ibland bara för att sjunga om apan.... Fick tips av Jessica att göra som bilden visar. En bild när han sitter på toaletten, rutor där man vid framsteg klistrar märken och sen en "belöningsbild" som visar när han öppnar paket. Bilden sitter på toalettdörren och vi tittar på den och pratar om den och att när man kissat ellet bajsat 3 ggr så får man paket. Felix tycker det är kul men jag vet inte hur mycket han förstår egentligen. Grejen är väl iof inte att han ska förstå på en gång heller utan att han ska tycka att det är värt besväret att gå på toa :)
.
Nu har han iaf lyckats göra sina behov på toaletten 3 ggr vilket resulterade i ett paket, en ny Dora-film :)

3 kommentarer:

Jenny H sa...

Vad bra! Det kommer ska du se!

Funderar just på om jag skulle kunna få ett paket av mannen min när jag vart på toa och tömt tre gånger... Värt att fråga iaf :-)!

Kram!

Skolgatan sa...

Duktiga Felix!
Jag har hört att det är bra att dom går nakna också,då känner dom liksom när det hänt en olycka och kanske kopplar att det borde kommit på toan. Men 3 ggr är ju superbra!

ylvisen sa...

Ja men vi kanske kan gå nakna hela familjen :D Han går ofta utan blöja och då känner han när det kommer i byxan, borde kanske ha lite samma funktion.