torsdag 8 april 2010

Slut med städhjälp


Vi har bestämt oss för att sluta med städhjälpen, vi får ju så bra hjälp ändå som ni ser...

Varför?

*Jo för att man får det städat och fint, sen tar det två timmar så har ungarna skitat ner igen med välling, skitiga skor och kladdiga fingrar. Känns som man kastar penarna i sjön.

*Det som man får dra av får man ändå betala för (det var väl iof ingen nyhet), sved lite extra när man visste att man hade kunnat få tillbaka 4000 kr mer på skatten (tänker vad den summan skulle bli på ett helt år, hua...).

*Jag trodde att jag istället skulle lägga tiden mer på barnen och Felix träning men känner inte att jag verkligen har gjort det och det var ju en av anledningarna till att vi tog städhjälp.

Vi får helt enkelt bita i det sura äpplet och städa själva :) Det är ju rätt ok bara man får vara ifred.

5 kommentarer:

Jenny H sa...

Vilken rolig bild :-)!

Jag tycker ni verkar ha fattat ett klokt beslut angående städhjälpen.. Men nu har ni ju testat iaf!

Tänk att det blev en liten Mira! Så sött så!

Kram!

Skolgatan sa...

Ja nu är jag tillbaks i cybervärlden:-). När vill ni komma och hälsa på då? Mer info om förlossning kommer ikväll eller imorgon skulle jag tro.

KRAM!

Skolgatan sa...

Ni gör som ni vill,vi är ju inte klara med bygget än så det kan vi ju inte vänta på. Vi har inga planer iallafall så ni är välkomna!

Carina - den gråa pippin sa...

Härligt med städhjälp inom familjen. Han tar väl bra betalt va?!

Vi är tveksamma till städhjälp eftersom vi har så f-bannat mycket prylar överallt. Men vi får se.

Malin sa...

Jag ser ju på bilden att du har städhjälp =)
Jo det är ju underbart skönt att komma hem till ett städat hem. Vi hade städhjälp innan Thea kom och vi bodde i lägenhet. Men det blir ju inte lika mycket pengar över när man bor i hus plus att det ju är mer att städa nu så det blir dyrt som attan. Du får hänga med på Flylady som jag skrev om igår, jag är helpeppad på det. Man ska städa 15 min extra om dagen i veckans område (denna veckan köket, nästa vecka badrum+ett annat rum) också får man ett extra uppdrag, idag var det köksgolvet. Det är en hel massa annat också men man väljer ju det man känner att man behöver. Här kommer det nya påminnelser varje dag http://www.facebook.com/notes.php?id=61855941843 och här ser du de olika zonerna för april http://www.flylady.net/pages/FlightPlan.asp. Kram Malin