onsdag 18 september 2013

Inte bra

Mindre än två veckor kvar till Lidingöloppet (15 km) och jag är osäker på om min vad kommer hålla. Sprang en 10 km, vilade en vecka, sprang en 15 km, vilade en vecka och sprang en 15 km till. Sen fick jag ont i vaden, förmodligen någon typ av överansträngning.

Taggade ner och körde annan träning. Förra fredagen trippade jag på tå runt köksön för att hinna till fönstret för att hinna vinka till Felix... Då brast det till i vaden :( sedan dess har jag inte vågat testa att löpa. Smörjer med Radital och hoppas att det hjälper. Det känns ok nu men frågan är om jag ska testa att jogga 5 km för att se hur det känns, eller om jag ska vila mig i form?

Det går ju inte att göra något åt löpformen förstås men det hade varit bra för benen med ett par vändor... Ja vi får se!


Var och klippte Jack igår, en blå och en grön stjärna skulle det vara! :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: