onsdag 10 juni 2009

Datatek och logoped

Maj och juni har varit en hektisk period, äntligen börjar det lugna ner sig lite.... Två avslutningar är fixade, två tandläkarbesök är genomförda, två logopedbesök är avklarade, jobbfest, gympaavslutning, skolsköterska, hab-bad ja gud vet allt! Imorgon är det skolavslutning, söndag poolspel för Jesper och sen är det snart midsommar och höst och snart är det dax att köpa julklappar, undrar just vad jag ska önska mig!

Besöket på datateket i förrgår hade gått bra! Felix hade fått sitta vid datorn och prova olika hjälpmedel och olika musar/möss/pekdon, va sjutton heter det när det blir fler än en? Han hade oxå fått prova en Elmo-telefon eller vad det heter. Någon som har någon erfarenhet av den/en sån? Verkar svåra att få tag i och hab kunde inte förskriva någon men vi skulle få namnet på tillverkaren och se om det gick att få tag i en på den vägen. Det hela byggde på, om jag förstod det hela rätt, att man pratade i den och då hände olika saker på skärmen osv. Felix är en liten datanörd så jag hoppas det finns nå bra dataprogram vi kan använda oss av, de hade visst grejer man kunde hyra för 50 kr i månaden.

Logopedbesöket igår vet jag inget om eftersom jag och Micke knappt hann har hunnit prata om det. Jag kom hem från jobbet och då skulle vi äta, fixa mat, fixa ungar, åka på avslutning, fotboll på tv, lägga barn, fixa kläder, blogga, skriva idag-boken. Sen satt vi på varsin våning, han vid tv:n och jag i köket. :)

6 kommentarer:

Suzy71 sa...

Ingen rast. Ingen ro...
Blir nog skönt med lite uppehåll från allt vad "Skeppet" osv nu innebär. Även om mycket av vad de har att erbjuda är fantastiskt. Hoppas ni får en lugn och härlig helg! Vi ska till Busborgen i eftermiddag, men först kommer det en kille och ska hjälpa oss med vår första bostadsanpassning. Grindar! Trodde väl aldrig att vi skulle få hjälp med det, men har man en knepig trappa och är lite envis så fukar det ibland :)
Kram Sussie

ylvisen sa...

Ja helgen blir lugn, skönt!

Va bra med hjälp med grindar, då måste ni kanske haft lite tur eftersom de ibland anser att det är ett egetansvar som föräldrar när det gäller grinder eftersom det även kan behövas för barn utan diagnos, men som sagt kanske var den knepiga formen! Bra hur som helst!

KRAM

Linda sa...

Sonen hade en ELMO-telefon som liten. Han älskade den. Tyvärr funkade den vi hade inte när vi uppgraderade operativsystemet för en 6-7 år sen...

Linda sa...

Den gick att köpa i vanliga butiker då.

ylvisen sa...

Ok, tack för svar!

Linda sa...

Jag hittade den i en kasse i källaren. Den är din om du vill ha den. Jag ska leta vidare och se om jag hittar själv programvaran också, det borde ligga någonstans. Slå en sigla och kom ut hit någon dag bara.