fredag 27 augusti 2010

Pasta, stekta grönsaker, blandade bönor med basilikacreme

Ja detta är dagens lunch som jag ätit. Det var gott, sparris äter jag inte så ofta men det ska det nog bli ändring på! Basilikacremen var god till!

Basilikacreme:
En kruka färsk basilika som man finhackade
1 msk olja
1 msk vatten
100 g philadelphiaost
Salt och peppar

Ibland när de är vegetariska recept kan jag, som inte är vegetarian, sakna tex en kycklingfilé till, men det är ju lätt ordnat om man har det hemma. Jag stekte på lite skinka till Micke och Jesper.

Dax och gå in i grottan och jobba igen, som vanligt har jag med mig kaffe och i lådan ligger mörk choklad...

Trevlig fredag kära ni!

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Sparris är ju så gott men choklad är ännu godare:)

Jenny H sa...

Mörk choklad med havssalt! Den bör du testa om du inte redan gjort det!

Kram!