söndag 29 augusti 2010

Jag har visserligen sprungit 9 km idag...


...men det kompenserar inte dagens intag för fem öre. Det gör dock ingenting men frågan är ju om det var värt det nu? Proppmätt, känner mig som en julgris. Imorgon kommer jag vakna med känslan i kroppen som när man druckit en massa vin kvällen innan. Bakis av kolhydrater. Början på veckan kommer vara jobbig, kroppen kommer skrika efter socker. Jämför man det med känslan av att vakna pigg och med känslan av att man njutit av helgen med måtta. Nä det är INTE värt det. När ska man lära sig det då? Ja ja... Idag har Mickes mormor och morfar varit här och min svärmor. Det är förresten hennes fel att jag är proppis-tjockis. Det var hon som hade handlat med sig kakor och glass... Det där får hon lägga av med, skit i om ungarna blir glada, jag då, ha ha usch vad jag är sämst, jag tar en kaka till!!

1 kommentar:

Linda sa...

Haha, vad du är rolig! Du vet väl att man säga nej till kakor och annat sött (och gott!) ;) Men å andra sidan tror jag inte att det gör något att du unnar dig lite sött så fin som du är och DUKTIG! Kramis