lördag 29 maj 2010

Dagisutflykt

Vi har varit i Salbohed och tittat på massor med kossor och då menar jag massor, flera hundra!! En av Felix dagisfröknar är bondmora och hela Felix avdelning var hembjudna till henne för att titta på kossorna! Sen fikade vi på hennes tomt! Min lunch bestod idag av 2 digestivekex, en liten barnyoghurt, kanterna på Felix bullar, kaffe och ett päron, inte bra inte bra....
.
Vi missade precis när en kalv kom till världen men å andra sidan såg jag det förra året och då fick jag oxå veta att ca 1,5 timme efter födseln tar man ifrån komamman sin kalv och sätter in den i ett eget litet hus.:( Fy det låter så hemskt.... Fröknarna fick presenter och de barns om snart slutar på dagis fick en guldsten med sitt namn på.
.
Det var lite kallt men det regnade iaf inte. Min svägerska (Linda) med familj var oxå med så jag hade lite hjälp, tack för det! Micke och Jesper är på Rytterna IP hela dagen på poolspel i fotboll. Ikväll ska vi grilla med Linda och tjejerna men först ska vi åka på Mora Träsk som uppträder på en utomhusscen vid Tomaskyrkan, må regnet hålla sig undan....
.
Felix gillade inte kossorna men det var roligt att klättra på alla staket.

2 kommentarer:

malin sa...

Åh, visst var det väl där jag var med förut? Eller det kanske inte var på samma ställe? :)

Och det där du kommenterade, jag tänkte inte på/hörde inte det. Men vi brukar inte säga så ofta, för om någon av mina kompisar säger så, så får dom spö. bara så du vet liksom ;)

Kram

Zipedite sa...

Kossorna ÄR LÄSKIGA!! Kramar Malin