fredag 7 maj 2010

Fredag

Sitter och väntar på att maten ska blir klar! Ikväll blir det hasselbackspotatis och fläskfilé med sås. Jesper är i källaren och spelar ps3, de två små tittar på Dora för 411 gången. Micke är ute och monterar studsmatta :) Vi har länge tänkt att INTE köpa någon studsmatta men nu lyckades vi inte längre stå emot. Jag tror nästan att det bara är vi som inte har en studsmatta här där vi bor... Ungarna kommer iaf bli glada när vi ska gå ut en kort stund efter maten, de vet inte vad Micke håller på med där ute:)

Det ska även vara bra för bakre gommens muskler (eller nåt sånt) att hoppa studsmatta men jag kommer inte ihåg vart jag hört det. Någon som kanske vet? Undrar om det inte var logopeden som sa att det var bra för talet att hoppa studsmatta... måste googla lite senare. Om jag hoppar mycket kanske jag slutar svära, vem vet!

Lär väl komma någon bild på studsmattan senare kan jag tro, dock är det storm ute så det känns så där att gå....

1 kommentar:

Skolgatan sa...

Jag har också hört det där om att hoppa men vet inte vem som sa det.
Kul med stutsmatta,det har vi inte plats med på vår stora gård:-)