tisdag 20 mars 2012

5-hundringar

Har alltid problem med hörlursladden när jag springer med armhållaren (den jag har iPhonen i), löste det med saxen idag med ett hål i armhålan och det funkade utmärkt!


Det var med lätt ångest jag gav mig ut på ett intervallpass :) Sprang i joggingtempo via norra och in på Hubborundan och bort till kyrkan (3,5 km). Där stannade jag och drog ut benen. Lite saftigt att börja med tusingar och hade innan bestämt att 500 m x 8-10 st skulle det bli. Körde två stycken på vägen till gropenbacken, gick uppför och körde fem stycken fram och tillbaka på Larslundsvägen, gåvila emellan. Sen rann tiden iväg och jag joggade ner runt kvarteret och sprang sen hem så Micke och Jesper kunde åka på innebandyträning. Nöjd ändå med totalt 8,6 km, inklusive sju stycken 5-hundringar i 4:20-tempo, man måste ju börja någonstans.

Sprang i mina snygga 2XU-tights!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kände sug att springa idag. Gick tidigare från jobbet så jag skulle kunna springa en halvtimme innan jag hämtade kidsen. Sprang 1 km. Sen tog det tvärstopp ont i fot och smalben dock inte döende av dålig kondis som jag trodde.
Vad är det för fel på mig Biffen Boman du som vet allt om löpning? :)

ylvisen sa...

Ha ha... Ofta tror man att man pallar mer än vad man gör, sliter rätt bra. Börja med att springa, gå några min, spring igen, tråkigt men rätt bra! Börja med 30 på asfalt är mindre bra förstås. Rätt skor osv och sen inte glömma att man inte längre än 20 :) kram