lördag 10 mars 2012

Man kan ju bli galen!

På Facebook läser man om alla som gör roliga aktiviteter med de bästa familjerna och bästa barnen. Det mesta är härligt, bra väder och underbara barn!! Idag har jag nääääästan kunnat sälja mina ungar (jag vet, människor föder barn, djur föder ungar).


De två små fick ju följa med farfar och faster på Mora Träsk efter lunch, hade gått toppen (fick tydligen autografer). Jag och Sofia gick 14 km i solen. Hittills allt bra!

Sen då?

Fel på allt! Punka, bråk om cyklar, fel kläder, fel mat, städvägring, bråk om Iphones, Nintendo DS, tv-kanaler, läxor, kickboards. Bråk mellan brorsor, fel kläder, blöta kläder. Kallt, för varmt, VILL INTE, han tog min, var är den? Hit dit, varför då, varför inte? När, hur?

Kära gud ge mig styrka! Varför är allt så jävla bra på Facebook? ;)


I år hoppas jag att Felix kommer använda sin springcykel by the way!

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Mora träsk var vi på förra veckan,Ebba älskade dom men vågade inte ta autograf:). Ska köpa en springcykel till Ebba för det har hon börjat använda på dagis.

Facebook är väl underbart,vilken fantastik värld!

Anonym sa...

Men grejen med fejjan är ju att det är sånt folk vill höra. Skriver någon typ dags för pw sen mys med älskling så gillar typ alla. Kan tycka att det är mycket fånigt och tråkigt humorläst. Särskilt ibland brudar dessvärre.
Jag vill sälja mina odjur jävligt ofta.

Jenny H sa...

Hatar fejjan just av den anledningen! Ett starkt argument till varför jag gick ur efter ETT dygn! Irriterande när folk presenterar en så fantastisk fasad som man vet inte stämmer!

Finns bra sidor med FB också såklart men, nej tack, jag avstår. Jag passar inte in där eftersom mitt liv i mångt och mycket inte är perfekt!

Pöss!

Christina sa...

Mina kids är ganska ofta till salu. Eller skänkes bort. och då har jag bara två...
Ang FB, vaddå är inte ni perfekta och har fredagsmys med massa hjärtan efter;) Det måste man ha i Sverige, lag på det.

ylvisen sa...

Håller med er! Sen förstår väl jag med att allt inte är perfekt på fejjan heller, det är bara så irriterande töntigt!

Christina, ni får det tufft med att anpassa er i Sverige! :)