onsdag 8 april 2009

Jag tänkte ta en promenad ikväll men....

sen läste jag lite min LCHF-kokbok och bestämde mig för att låta bli eftersom jag ändå inte hade någon lust och dessutom så spöregnar det.

Jag citerar:

"Motion i de flesta former är mycket nyttigt för kropp och själ. Kroppen är till för att röra sig. Men många studier har visat att motion är mycket ineffektivt som viknedgångsmetod. visserligen gör du av med energi när du motionerar men det gör i sin tur att aptiten stegras. Och så ökar du kanske energiintaget vid nästa måltid. Summan blir plus minus noll. Det är troligen också skälet till att tex kroppsarbetare har lika stor frekvens av övervikt som personer med stillasittande arbete.""

Lägger mig på soffan och tittar på Anna Skipper istället....

2 kommentarer:

Marika sa...

Ja det är inte lätt att vara människa, ibland ska man motionera och ibland inte. I bland ska man äta fett och i bland inte. Man kan bli snurrig för mindre!?

Just nu motionerar jag och äter fettsnålt!

Tacka för alla kommentarer i min blogg! Kram.

Skolgatan sa...

Åh nu fick jag genast bättre samvete. Men man kanske inte skulle vräkt i sig en pizza och glass innan man la sig framför tvn?:-) Jag skiter i allt den här veckan,har inte kommit igång efter sälen men nästa vecka då du... Kram