onsdag 22 april 2009

Kycklinggratäng med parmesanost

Det var länge sedan jag bjöd på något LCHF-tips! Tiden till att prova har inte riktigt funnits nu när jag börjat jobba + att jag inte har haft så mycket roliga råvaror hemma. Lusten har inte varit på topp heller och jag har varit otroligt trött efter intensiva jobbdagar och sockeravgiftning. Ikväll har jag dock provat ett recept som jag hittade av en slump. Blev helt ok, kommer göra det fler gånger, rekommenderas med andra ord!

5-6 kycklingfiléer, strimlade
2 pkt bacon
5 dl creme fraishe
1 dl grädde
1-2 dl riven parmesanost
2-3 msk Thai sweet chilisås
2 stora vitlöksklyftor
3-4 msk kycklingfond

Gör så här:

Bryn kycklingfiléerna, salta och peppra
Stek baconet och lägg i form tillsammans med kycklingen

Blanda CH, grädde, riven ost, pressad vitlök, kycklingfond och sweet chilisås och häll över kycklingen och bacon. In i ugnen tills kycklingen är klar, ca 20 min, 225 grader.

2 kommentarer:

linnea sa...

hejsan ylva!
Vad gott det där ser ut att vara.

kramizz

Skolgatan sa...

Det lät gott och lätt=Jessica gillar:-)