onsdag 8 september 2010

Living on the edge...

Felix var riktigt trött efter att alla hade gått hem efter höstens första nätverksträff...

Det var lite manfall denna gång men så är det ibland. Alla i nätverket fick först berätta hur de upplevde att sommaren hade varit om de märkt att Felix utvecklats på något vis. Maggan berättade om sitt besök på förskolan, hon tyckte han hade utvecklats en hel del i sommar, bl a tyckte hon att Felix fått bättre munmotorik! Vi pratade om vad vi skulle fokusera på i höst, tex ska vi introducera handalfabetet lite mer för Felix och utöka teckenförrådet. Nätverket är anmält till två olika tecken/språk-kurser nu i höst. Kul! Jag och Micke kommer gå TUFF-utbildningar på egen hand.

Vi pratade oxå om att köpa en laptop till Felix efter jul och använda den som Idag-bok mm + en kamera med ett sånt minneskort som man stopper in i datorn, allt för att få det så lättjobbat som möjligt!! Som det är nu ska man springa ner med minneskortet i källaren, det ska finnas färg och fotopapper i skrivaren, det ska finnas rätt dagar i boken och rätt datum ska sättas dit och bilden ska klistras fast på rätt blad och texten ska skrivas för hand... Lika jobbigt varje gång, en laptop kan göra det hela mycket roligare och enklare, det finns ju t o m ett "Idag-boksprogram" som vi kan använda för att göra det hela ännu lättare. Så snälla tomten, ett Pippi-hus och en laptop tack!

6 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vår Ebba-blogg funkar super,fast jag skulle behöva en ny dator för min mår inte helt ok....

Jenny H sa...

Håller med föregående talare. Det funkar superbra med bloggen. Fast visst, krånglar det tekniska så funkar det ju inte så bra :)
(är inne i en datakris då både min och mannens laptop har sett sina bästa dagar...)

Kram!

malin sa...

Gud vilken sötis!

Ja den där zoo-låten känner jag också igen från er så jag förstod att du skulle göra det haha!
& svar på det andra. Jag skulle aldrig någonsin söka till idol, blä. Skulle dö innan jag ens gick dit. Sen är jag för liten, hihi :-)

kram

Skolgatan sa...

Ja precis en ny dator är bra,men köra in sladden eller minneskort är väl lika jobbigt,fast jag tycker inte det är jobbigt:). Det jag tyckte var jobbigt med idagboken är ju att skriva ut bilder,färgen var alltid slut...

Nilla sa...

HEj!

Skulle vilja få kontakt med dig. Skriver en uppsats om föräldras upplevelse av att få ett barn med DS och skulle gärna vilja använda mig av bloggen.

Hör av dig!

enn07005@student.mdh.se

/ Elin

Linda sa...

"Idag-boksprogram", vad är det?