torsdag 23 september 2010

Träningsvärk

Igår stack Eliabeth och jag till spåret för lite intervallträning i backe! Det blir lite träligt ibland att bara springa, springa, springa... Känner att jag behöver bli lite starkare i benen inför Tjurrustet oxå! Sen är det alltid trevligt med sällskap i spåret när det börjar bli mörkt.

Först joggade vi i behagligt tempo till sista lång backen (2 km), sen körde vi 10 intervaller full fräs uppför (ca 60 m), högst upp gjorde jag 20 armhävningar och sen lugn joggning nerför. Upp igen och där 18 armhävningar, sen ner och upp igen och 16 armhävningar osv. Fick ihop totalt ca 100 armhävningar, gjorde inte varje gång. Sen joggade vi 3 km till i ett ganska bra tempo för att sedan kräma ur det sista i benen på sista varvet. Avslutade med lite chins på stången som finns där. Kändes som ett riktigt träningspass! Trött och svettig! :) Idag har jag träningsvärk i låren, riktigt trött i benen är jag och det är så härligt!

Nästa gång blir det först 4,5 km, intervaller och 3 km nervarvning!

Nu jobba jobba, heja heja!

Inga kommentarer: