fredag 2 december 2011

Lätta kakor till jul!

Jack och jag fick smaka goda kokoskakor med saffran igår på Ica. Vi handlade hem ingredienser och idag på morgonen har vi bakat.

50 g smör
200 g kokos
1,5 dl socker
1 pkt saffran
2 ägg
Rivet skal av en apelsin

Smält smöret och ha i saffran (det stod att man gärna skulle stöta saffran med en morteln medans saffranet låg kvar i kuvertet) och apelsinskal, låt svalna.

Rör ihop ägg och socker och blanda i smörröran och kokos. Låt svälla 10 min.

Klicka ut på plåt och grädda mitt i ugnen, 180 grader, 20-25 min.


Idag är jag hemma och vabbar, Felix är pigg men ser sjuk ut. Rinner ur ögonen och liiiite snorig. Bättre idag än igår dock. Vi tog en tur till donken vid lunch och kors i taket, Mc Donalds Stenby lyckades få i rätt saker i påsarna!





- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Suzan sa...

Trodde först du menade "lätta" som i mindre socker/fett ;) Du menade lätta att göra! =)

malin sa...

Åh vilka gullungar!