måndag 19 december 2011

Måndag

Vi har startat en ny tradition ihop med Micke och Elisabeth. Någon kväll före jul träffas vi och äter lite gröt och skinka och sen pysslar vi tillsammans. Min mamma var dagmamma för ca 20 år sedan och hon hade en massa pysselmaterial kvar som jag fick för några år sedan, superbra grejer!

Varje år blir det likadant, vi äter tillsammans och pysslar tillsammans sen tröttnar barnen och vi vuxna blir kvar själva runt bordet. Vi har dock roligt och skapar de mest kreativa konstverken..... Jag var dock lite splittrad då jag lovat att baka en Norrlandskaka till jobbet så jag sprang lite emellan på slutet. Tyvärr försvann alla bilderna jag tog eftersom jag tog korten rakt in i blogginlägget men skickade aldrig iväg det just då, sen spelade Jack något på mitt telefon och allt försvann, ja ja det blev mest tok!

Sen blev det en seeeeen promenad med Sofia, väldigt skönt väder men tyvärr fick jag ont i mitt skavsår så nu måste jag nog avstå lite träning några dagar (ger mig fan på att det blev så eftersom jag häromdagen skrev att det enda som stoppar mig från träning var bl a skavsår). Katastrof eftersom jag blivit så jävla tjock! Hur som helst, i januari börjar operation Göteborgsvarvet och då ska jag hitta formen igen! Jag kan, jag vill och jag ska! Tills dess njuter jag av allt gott!

1 kommentar:

Always want runnerlegs! sa...

Fin bild på dig Ylva :). Köp compeed så ger sig skavsåret och du kan träna igen :) Kram!