fredag 9 november 2012

Eat clean - lose fat

Berättade tidigare att jag är med i en utmaning på Factor. Det är en 30 dagar lång utmaning där man tränar på ett visst sätt och äter på ett visst sätt. Vi har varit på en information ang kost och träning, vi fick även göra två olika tester som man sen kommer att göra igen efter de 30 dagarna.

Man äter nästan paleokost (som man bodde i en grotta) men minus frukt, bär och nästan alla mjölkprodukter (keso och kvarg o lagom mängd) plus baljväxter.

Man får inte träna hur man vill heller och med det menas typ att man inte får träna för mycket. Tre pass på tex Factor och 2-3 promenader per vecka är rekommendationen. Tränar man mer kommer man förbränna musklerna osv.

Sen får man inte äta förstås mjöl, pasta, potatis, bröd osv.
Vissa livsmedel är godkända men i viss mängd tex: Nötter, avokado, oliver, kokosmjölk.
Man får äta fritt med protein och grönsaker vid måltiderna. Mineralvatten naturell är oxå godkänt.

Det kan låtas tråkigt men med lite fantasi är det inget problem. Så vad äter man då?? :)
Mina favoriter: Blomkåls- eller broccolimos, nötfärsgryta med linser, kycklingfilé, fläskfilé, lax, pizzasallad, avokado, kokta ägg, omeletter med diverse ingredienser.

Man ligger lågt i kaloriintag 6 dagar i veckan men en dag äter man precis som man vill och man måste äta mycket den dagen så ämnesomsättningen får sig en omgång. Jag har ätit så här i två veckor och jag trivs faktiskt förvånansvärt bra! Vågen visar 3 kg minus vilket bara är ett plus, det lät ju konstigt ha ha...

Imorgon har jag min Cheat day och det ska bli väldigt gott!! :) Tur att vi både ska på dop och sen middag på kvällen! Längtar!
Blomkålsmos, fläskfilé, avokado och rödlök.



Nötfärsgryta med linser, lök, krossade tomater och broccoli.


Stekt vitkål, kycklingfilé, broccoli och tomat.


Frukost: Avokado, ägg, spenat och tomat.


Spenat, kryddiga köttbullar och tomatsås.


Kyckling och broccolimos.


Vitkålssallad


Blomkålsris


Testerna innan bestod av 40 burpees på tid och 30 st Clean and Jerk (skivstång på golvet, upp i frivändning och upp i taket) på tid.

40 burpees 2:01 min
30 C & J (35 kg)

Mycket spännande att vara med i denna utmaning, gillar att vara lite extrem! Lagom är fasen inget för mig! Ha ha

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Heja dig!!

Jenny H sa...

Fasen vad kul! Det här låter spännande!!
Good luck!!

ylvisen sa...

Tack Jenny!