fredag 2 augusti 2013

Mitt krubb

Det är mkt snack på jobbet att "man behöver nog kolhydrater" och gör man säkert, mer eller mindre.

Jag undviker kolhydrater MEN äter havregrynsgröt (med keso) på morgonen, jag kan ta en frukt men föredrar grönsaker. Jag äter inte bröd, pasta, ris och potatis. Undviker socker och mjöl.

Jag frossar i salta mandlar vilket kanske, med tanke på saltmängden, kanske inte är så bra (?). Jag äter inte strikt LCHF men lite åt det hållet, äter bra fetter men överkonsumerar absolut inte smör jag grädde.

Tack vara mina bra val kan jag "balla ur" men håller vikten trots ett ganska högt kaloriintag. Jag tappar heller inte i muskelmassa. Jag tränar på Factor (crossfit) och motionerar en del för övrigt men har ett mkt stillasittande jobb.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta men om det var någon som undrade hur jag äter så vet ni det nu :) Dock kan även jag avvika och ikväll blir det grillat, kladdkaka och vin med vänner!


Dagens låda först: Lax, blomkålsmos, ärtor, paprika, gurka och sås.


Sooool på vår innegård på jobb :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: