onsdag 13 april 2011

Det dåliga samvetet....

.....har ikväll varit på besök ang Felix språkträning. Det kommer och går och ikväll kom det över mig. Finns dock inget annat än att komma igen så jag gör väl det då!


Micke är och bowlar ikväll, de blev bjudna på mat och bowling med firman av ????, ja ingen aning men jag hoppas det har kul!

Fick massa gjort ikväll så det var ju bra men det hade varit bättre om jag gjort nå vettigt med Felix, se där, där kom det dåliga samvetet igen.... SUCK! Jag gör inte mitt bästa för Felix och det stör mig!

God natt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Susanne E sa...

Du, det där dåliga samvetet....kommer nog ingen ifrån, hur vi än gör...

Jag är alldeles helt säker på att du gör allt du kan för din Felix, inklusive att t hand om dig själv så du har förmågan att vara den du är!

Kramar Sussie

Skolgatan sa...

Fy ja! Jag går också med ständig ångest och undrar om man kommer ångra sig senare att man inte har gjort mer:(,underbara Jenny lättar dock på samvetet och det är vi mycket tacksamma för!

Jenny H sa...

Ur en assistents ögon:
Ni föräldrar har så mkt runt er som kretsar. Har man då dessutom ett barn med speciella behov så är det ju än mer saker som ska klaffa.. Det är hab besök, tandläkare, öron, ögon, sjukgymnast, nätverksträffar, extra möten med förskola/skola osv...
Det är okej att BARA vara förälder ibland. Det är okej att BARA låta barnet vara som vilket annat barn som helst ibland. Ni föräldrar behövs så mycket i det avseendet för den rollen är det ingen annan som kan ta. De perioder det inte blir någon planerad träning hemma så försök att vila i att barnet får det på förskolan/skolan. Tillåt er själva att bara vara mamma eller pappa! Jag är helt säker på att det inte missgynnar barnet på något sätt.
Ni ÄR superduktiga!!!!!!

Kram från mig

Kerstin B sa...

Det är klart att du gör ditt bästa, Felix kan inte ha en bättre mamma. Vi gör det vi klarar av är inte vi vuxna redo för att språkträna våra barn så blir det inte bra. Tänk på stimulansen han får från sina bröder vilken dragningskraft det har. Den sociala träningen är minst lika viktig. Heja Ylva du är en underbart bra mamma. Kram

Jenny sa...

Känner igen det där...sitter här med lite ångest själv...
Men " tänk om jag hade gjort si eller så tankar" kommer följa med oss hela livet ...ang alla våra barn och oss själva... Så lev idag och grubbla inte så mkt! ;)
(ska själv försöka "leva som jag lär")

Kramar