tisdag 5 april 2011

Löpsko-test

Var på Intersport idag för att få hjälp med löparskor. Var nyfiken på om jag springer så neutralt som jag har trott. Det visade sig att jag har en liten överpronation (bilden högst upp till vänster).


Jag fick oxå stå på en glasskiva med en spegel under som visade med speciellt ljus vilka delar av foten som belastas vid olika rörelser. Smart anordning! Allt kopplat till en dator förstås. Provsprang ett par skor på ett löpband där löpstegen filmades som man sen fick se i slow motion, kul!


Hittade ett par skor som kan bli bra! Återkommer i frågan!

1 kommentar:

Jenny H sa...

Nämen så smart! Jag har precis som du, överpronation och därför är det skitsvårt att gå i sandaler, skor med platt sula osv.. Det ser så jäkla snett och vint ut om man inte har bra skor då :)!

Hoppas du blir nöjd med dina nya skor!