måndag 18 april 2011

Hm, var får jag ont nästa gång?

Hm....jag har löptränat i snart två år och det har gått bra fram till i februari i år. Det började med att jag fick ont i baksida lår och gick till naprapaten som behandlade låret med ultraljud och massage och till slut blev jag bra. Sen kom långloppet i "Sumpan" den 20 mars då jag fick problem med ett knä (början till löparknä?)och en ljumske (hade vänt mig i sängen och fått en liten bristning som sen i långloppet blev överansträngd?). Loppet i Sumpan bestod av 2 låååånga backar x 3 varv vilket garanterat bidrog till problemen. Blev iaf bra i ljumsken men fick känningar i höften istället och sen hoppade smärtan mellan höften och ljumsken igen. Började tok-stretcha varje dag då man som regel har för korta muskler om man tränar och slarvar med stretch.... Gick oxå till kiropraktorn som knakade till mig och fixade höftböjaren som "låg på". Order om att stretcha och träna baksida lår.

Vilade från löpningen, eller iaf drog ner rejält (från ca 2 mil i veckan till 5 km) och jobbade mig uppåt igen och sprang sen 10 km på Rocklunda utan att känna någonting HURRA!! Vilade ett par dagar och körde sen spåret i Hökåsen 3 varv + löpning dit och hem (10,8 km). Backarna i spåret som blir 9 st på 3 varv gjorde att jag fick ont i knäna och efter att återigen googlat sönder datorn och hjälp av Elisabeth verkade det som att det var "hopparknä" (eller kanske iaf början till)... TRÖTTSAMT! Hade ont under knäna i 4-5 dagar och vilade från löpning igen!



Idag fick jag hem mina nya skor (lämnade tillbaka de jag köpte för ett par veckor sedan) som jag beställde från England. Så attans snygga och sköna, satt som handen i handsken, eller kanske foten i skon :) På Stadium kostar skorna 1 600 kr, jag betalade 853 kr med frakt!! Sjuka priser i Sverige!! Jesper hade ju fått en ny cykel och var ivrig på att få cykla så han hängde med mig på korta Hubbo. Jag stannade en gång och stretchade när Jespers kedja hoppade men annars sprang jag hela varvet (bara 5,3 km) UTAN att ha ONT!!!!!!!!

Vad händer???

3 kommentarer:

Jenny H sa...

Usch och fy för värk! Bedrövligt när kroppen säger ifrån men viljan finns! Hoppas nu att du slipper ha mer ont och kan fokusera på löpningen bara.

Kram!

Skolgatan sa...

Oj vad fint det var på bloggen!
Du får inte ont nästa gång * håller tummarna*.

Klart jag har sagt att jag behöver en gps-klocka,iphone väska till armen och spring öronsnäckor,eller hela det där Nike-kittet med nått från Apple som man kan sätta i skon...:)

Nathalie sa...

Self använder jag just nu och tidigare var det Fairing. Fairing är godare men har gått upp rätt mycket i pris sen jag började dricka det, Self är lite billigare så därför har jag bytt. Gymgrossisten.com eller Budo fitness brukar det mesta finnas på. Sedan finns det en massa annat men det är dom märkerna jag änvänder :)
hur är allt ylvisen? :)