fredag 29 april 2011

Rekord!

Var ju på kalas igår i Tillberga och passade på att springa hem. Hade ett rekord i Tillbergaspåret på 11.50 min som jag satte när jag var kanske 15 år. Bestämde mig för att prova att slå det igår! Det var inte så svårt, det nya rekordet blev 10.48 min! Dock är spåret bra 2220 m.

Joggade sen när till cykelbanan mot Hökåsen och körde intervaller. Körde 6 st snabba 45 sek med högst 1 min vila emellan, sen blev det 4 ggr upp för gropenbacken! Skönt att springar ur benen lite, kände mig stark igår! Snart är det ju VårRuset så det kan vara bra att få lite fart i benen! Där ska ju nästa rekord på 23:28 min (5 km) slås!

Ja just ja gubben! Sprang förbi en man med hund på slutspurten som kom i fatt mig när jag stretchade. Han berättade att han blivit så impad av mina lätta steg, han blev riktigt inspirerad! KUL! Men sen började han prata om sig själv, sin karriär, hans son, Anders Gärderud, Midnattsloppen han sprungit, sitt rekord på milen, hans 3 km-lopp i lumpen osv. Jag blev fan inte av med gubben! När han sen började prata om min kropp och att jag hade alla förutsättningar till att få bra tider fick det vara nog! Jag berättade om mitt eget rekord på milen på 47:50 för att få honom att känna att hans tid på 47 inte var så jävla bra, då sa han: Du, en sak ska du veta, det är ingen annan som bryr sig om din träning och dina tider, man tränar bara för sig själv! Jo förvisso, men vad fick honom att tro att jag ville lyssna på honom och hans tid och lopp?


Gammal bild, finns inget vatten i Västerås nu förutom i Mälaren och Gropen. Nu in i grottan och jobba!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

malin sa...

Men, vilken ful gubbe! Haha..

malin sa...

Och en sak till, när mamma var på stan dagen efter så stod hon och skrek igen för full hals på någon som inte ens fanns. Och när jag förklarade hur hon var för mmina kompisar så förstod dem direkt vilken det var, så det var nog inget jätte personligt haha! :)

Skolgatan sa...

Men vilket gubbe! Jag gillar att höra dina tider iallafall.