söndag 4 september 2011

Moussaka

Jag är inte så mycket för vegetarisk mat egentligen men brukar göra en moussaka ibland och äta istället för pasta och potatis osv. Ingen annan i familjen äter så jag får den för mig själv och räcker i flera dagar. Antingen äter jag den som den är eller så har jag tex kyckling till.

Egentligen så ska man steka zucchini med salt och lägga i botten, nu orkade jag inte det utan strimlade (den vilket gjorde att resultatet blev lite blaskigare än vanligt).


Kokade ihop en tomatsås med krossade tomater, lök, tomatpuré, vitlök, basilika, salt och peppar.



Två palsternackor, en kolrot, två morötter och två zucchini använde jag mig av denna gång.


Har köpt mig en matberedare och det fungerade ju riktigt bra! Vilken grej. Jag vet mamma, jag har inte betalat den än, jag ska!!



Rivna morötter, och palsternacka.




Rev kolroten lite större, förstod inte först att man kunde vända på skivan :)




På med tomatsåsen och ost, klickade över ört creme fraiche och rev sist över lite parmesanost.




In i ugnen ca 15 min, hade ca 225º, man får akta så inte creme fraichen bränns.



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Nathalie sa...

ja usch. det var det jag gjorde. mådde prima innan och var inte ens hungrig(blivit lite slarvig med maten) men när koffein kom i magen blev det helt annat. usch. kräks hellre än att må illa :S

Anonym sa...

Hmmm det där kanske inte är så dumt;)... Ska prova! Tack för inspirationen:)
/Sofia

ylvisen sa...

Så lite så Stumpan!