tisdag 26 april 2011

Inga streptokocker!

Imorse tog jag med mig Jack och Felix till Tillberga för att göra halsprov. Vår familjeläkarstation har en filial i grann-samhället. Perfekt att slippa åka ner på stan. För säkerhets skull tog även jag ett men ingen av oss hade! Halleluja!

Det tog väldigt lång tid dock då halva Tillbergas pensionärer var där och hade tagit nummerlapp före oss. Eftersom jag är uppvuxen i Tillberga kände jag igen några av gubbarna som satt och även ställen de pratade om. De pratade om var de var uppväxta och vilken skola och var magistern de hade hette osv. Sen skulle de självklart på möttet ikväll ang bussen som ev ska byta färdväg genom Tillberga osv och till slut kom de även in på musiken som spelades någonstans och de klagade på utlänningarna och att det inte fanns något svenskt någonstans snart! Jag höll på att trilla av stolen... Var det verkligen ingen av alla pensionärer som såg att det satt en mörk unge kille i väntrummet som inte var svensk!! Hade de forsatt och säga en massa dumheter så jag sagt åt dom. Det var så pinsamt, han var skitduktig på svenska och satt snällt och fint och väntade på sin tur precis som dom.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Hurra vad bra! Fast virus e ju inte heller kul.. Men men...

Angående såna där uttalanden som du och förmodligen många andra fick lyssna till i väntrummet så är det ju så fruktansvärt PINSAMT! Hur kan vi vuxna människor bära sig åt sådär? Hrm.. Visst får man tycka va man vill men samtidigt får man inte glömma att man ska visa respekt! Man blir mörkrädd...

Kramen på er!

Skolgatan sa...

Vilket folk!