tisdag 28 april 2009

Det tog bara en månad....

..att fixa protokollet från senaste nätverksträffen. Vi har ju haft strul med uppkopplingen sen jag installerade något program för att Micke skulle kunna anmäla föräldradagar från laptoppen. Uppkopplingen har inte fungerat men nu är det åtgärdat eller det finns iaf en väg att komma runt det! Fixade protokollet nu ikväll, imorgon har vi ny träff, snacka om att vara ute i sista minuten! Dåligt!

Fick oxå just fruktansvärt dåligt samvete över att jag inte tränat tillräckligt med Felix, att det material jag skulle fixa inte har blivit gjort som jag tänkt osv. Jag har haft tid men det har inte blivit av, stackars Felix som har en morsa som är så slarvig! Just nu känns det som om man ligger efter med allting, tvätt, vikning av ren tvätt, handling, matlagning. Vi har utbildning på jobbet som kräver att hjärnan går på högvarv, journalhögarna växer när vi inte är på plats som vi brukar.

Imorgon ska vi på vårfest på skolan, Jespers klass har hittat på nå bus, ska bli kul! Mina föräldrar åker hit och fixar iordning inför nätverksträffen, tack för det!

Annars är det bra! ;o)

2 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Men du Ylva! Jag blir alldeles slut av att läsa om ditt dåliga samvete. Å vet du va!? Jag var EXAKT lika dan då min Felix var lika gammal som din är nu. Hade ofta tankarna på att han skulle tränas i hemmet. Allt material som gjordes skulle användas. Jag gjorde upp ett schema för att vi skulle minnas att träna med honom. En ordninggjord träningsväska för att underlätta det hela.
Dagarna gick och Felix var utan träning i hemmet. Iallafall DEN träningen som låg i väskan.
I övrigt tränade han egentligen hela tiden när han var hemma. På- och avklädning i sin takt när han satt och kämpade i hallen. Vi pratade och tecknade ibland vid måltiden. Vi var och är ju extra tydliga med att nämna maträtterna. Han lyssnar på tv'ns prat och härmar replikerna. Det händer saker hela tiden.
Träning fick Felix på dagis och nu i skolan. Schemalagd träning av annan person än föräldern.

Varför inte ge er en semestervecka från all träning och bara vara föräldrar med gott samvete?
Det går att bränna ut sig om man håller en hastighet som man egentligen inte mäktar med.
Nu blir det här megalångt och en massa pekpinnar. Men det får du ta. Jag är ju mycket äldre och visare än dig - hahaha.
Kramar i massor.

Skolgatan sa...

Ja du kan ju tänka mig min ångest om du har det,jag tycker du är superduktig med Felixen!

Kram