onsdag 1 april 2009

Nätverksträff 3

Ikväll var det återigen dax för en nätverksträff. Alla utom farfars sambo kunde närvara, jätteroligt! Vi gick igenom vad som hänt sedan sist och om alla deltagarna hade gjort/tillverkat vad dom tagit på sig. Mycket var påbörjat och en del var färdigt. Jobbarväskan inhandlad, bokstödet fixat, färgpärmar påbörjade. Förskolan hade ordnat en bok om "en dag på förskolan" samt en O- och en T-bok. Jag är nästan klar med min "badbok" och Mormor visade upp sin bok om rim- och ramsor och farfar kunde visa upp sin påbörjade bok om "stugan". Deltagarna fick nya uppgifter att bita i och vi fick nytt material att jobba med. Vi ska jobba mer med grammatik nu och lägga fokus på tex verb.

Till sist fick vi titta på ett bildspel från förskolan där han jobbar med Babblarna (www.babblarna.se). Han ställde rätt gubbe vid rättt hus i tur och ordning, sen ställde han alla andra gubbar på kö, den som bodde i huset ställde han alltid längst fram :o)


Första jobbdagen är oxå avklarad! Mycket att fixa med, tog en halv dag bara att göra iordning kontoret med papper och alla saker på rätt plats. Hann iaf skriva fem journalanteckningar och det gick bra. Tårta till fikat på em, var tvungen att fira att jag börja jobba så jag tog en liten bit. Gott! Delar rum med en tjej som kommer från Örebro, stackarn får pendla. Hoppas jag inte har frågat hennes öron trötta idag, får se om hon kommer imorgon!

Tråkigt nu att man inte har samma tid för att läsa andras bloggar och kommentera :o( Uppkopplingen på laptoppen fungerar inte och det gör det ännu krångligare... Hoppas ni har överseende med att jag är lite frånvarande ett tag, men snart så! Det är lite tråkigt att sitta här i källaren...

KRAM och god natt!!

2 kommentarer:

Suzy71 sa...

Hallå där!
Vilket fantastiskt nätverk du har. Kul med så många engagerade. Tror inte alltid det är så självklart tyvärr. Spännande oxå att få se vad Felix jobbar med. Jag kan ju liksom få en liten bild av ungefär vad som väntar mitt lilla hjärta. Med glädje!
:) Kram

Skolgatan sa...

Duktiga Felix!