tisdag 7 april 2009

Jobbat i fem dagar

Konstigt det där hur snabbt man faktiskt anpassar sig. Det känns som om jag aldrig varit borta från jobbet, iaf nästan. Det mesta är sig likt på människofronten, både bland personal och patienter. Lite ommöblerat i fikarummet och ny rumskompis, annars känner jag igen mig. Journalskrivningen går hyffsat, knapparna på tangentbordet sitter på samma plats som hemma och som sist, men rutinerna är glömda till en viss del och det ställer till det lite men det går.

Hemma går det oxå bra, men retar och tjatar på pappa mest hela tiden. Micke har fått kläm på vardagen men fått en hård start med påsklov och alla tre barnen hemma. De bryr sig inte så värst mycket att jag kommer hem men det är iaf roligt att komma hem, jag känner mig inte lika trött på vardagssysslor och gnälliga barn.

Jag har cyklat varje dag och det har oxå gått bra. Det tar 22 minuter dit och 22 minuter hem, backar både upp och ner. Kallt på morgonen och varmt på vägen hem. Skönt med lite vardagsmotion, blir riktigt varm av den sträckan som egentligen bara är ca 7 km.


Upptäckte ikväll att Felix ena plaströr är på väg ut, man ser röret om man liksom tittar in när ljuset ligger på. Får kila in på öronkliniken imorgon och fråga om man bara ska låta det ramla ut eller om de vill plocka bort det. Jag jobbar granne med öron så det är lika bra att gå dit istället för att ringa. Återkommer om det! Alltid är det något! God kväll!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Godkväll!
Jag oxå cyklat varje dag nu :) men tar nog ca 3 minuter för mig...så hinner bara få upp farten så är jag framme... haha...hinner inte bränna så mkt...

Fick förklarat när Alvas rör trilla ut att då är det "klart" i örat.. men fick sätta in nytt i det ena 1 gång...

Ha en bra dag på kontoret!
Kram

cpmamman sa...

Vill bara önska en riktigt glad påsk! Ät, drick och var glad så "ses" vi åter på annandagen. Hjärtliga hälsningar Towe och krigarprinsessan.