söndag 19 april 2009

Skotips

Det är inte så lätt att hitta skor till Felix. Han har en ganska tjock fot eller säger man kanske hög över vristen? Han har en stor stortå medans de andra tårna är ganska korta. Fotleden är ganska mjuk om man jämför med tex lillebror Jack som har en mycket "spänstigare fot eller hur man ska beskriva det. Antagligen så har han ärvt mina fötter som är små och tjocka, min pappa säger att jag har ankfötter? Jag fattar ingenting...
Denna sko heter Leo och är köpt på en butik här i stan som heter Vincent, finns på en del platser i landet och även på nätet http://www.vincentshoestore.com/. Han hade samma sorts sko förra sommaren och den fungerade bra! Den är visserligen dyr, kostar 399 kr men det spelar ingen roll (hade som tur var en rabattkupong på 20%). Något jag lärt mig ang Felix är att hittar man något som är extra bra för honom så får det (nästan) kosta vad det vill. Vet inte hur många saker vi handlat som man tänkt att det här får duga och sen har det iaf slutat med att man köpt det man först tänkt... Tillbaka till skon.... Den går att öppna upp mycket så att man lätt får i foten och han kan ta av sig dom själv, vilket är väldigt bra ibland och lite mindre bra vid andra tillfällen :) Hur som helst så är jag nöjd med dom och Felix har inte klagat heller!

1 kommentar:

E Hayman sa...

Mycket fräsig och tuff liten sko, måste ju säga att jag aldrig varit in i butiken men vid nästa stadsbesök så ska jag kika in. För de skor som du handlat där till felix är ju coooooola, tycker jag.

Kramen