söndag 7 juni 2009

Avokado- och räkpaj

Igår kväll hade vi en liten tjejkväll här med sex barn och två karlar..... Jag, Sofia och Camilla (och hennes son Kevin) satt på altanen och åt paj, sallad, bröd och drack en massa vin! Inne satt Micke, Sofias man Tony och alla resterande barn och åt pizza. Sen försvann Micke och Tony ner i porrgrottan och kollade på fotbollen. Sofias barn är ju stora så dom och Jesper tog hand om de små så vi även fick njuta av äppelpajen som Camilla hade med sig! Tack för det!

Pajdeg:
100 gr smör
3 dl vetemjöl
Någon msk vatten

Grädda i 225 gr i nedre delen av ugnen, först 10 min med folie längst ner i formen, ni vet för att kanterna ska bli bra, och sen 5 utan folie.

Mixa tre mogna avokade, 2 dl creme fraiche, en halv hackad gul lök, 1 msk citron, 1 röd chili hackad, vitlök, salt och peppar. Bred röran över pajbotten när den svalnat och garnera sedan med räkor, jag hade 1 kg frysta räkor som jag skalade och sen bara la i en stor hög! Mycket uppskattat! Tyvärr hann jag inte med att ta någon bild, hungriga gäster! :)

..........................................................................

Nu ska jag skjutsa hem Jack till min syster, han ska vara där och leka en stund. Jesper ska på kalas om en ett tag och om en timme kommer vår Nätverkshandledare M hit och ska filma Felix när han jobbar (eller vad det nu var vi skulle göra). Trevlig söndag!

1 kommentar:

linnea sa...

hej ylva,jo dagen blev bra förutom fotbollen,men på onsdag har dom en chans:)
Vad kul med tjejträff,synd att jag inte va hos pappa idag ska dit på fredag,då jag har SOMMARLOV!
Kram