måndag 6 juli 2009

Favorit-tecken

Till helgen ska Jesper, Felix och Jack sova borta i stugan tillsammans med Farfar, Mormor och Morfar. Jättebra för våra föräldrar att träna tecken med barnen. Det har ju med sig världens bästa teckentolk, Jesper! Han vet vad Felix menar och kan hjälpa dom. Jag tänkte att jag skulle förbereda min mamma på vilka tecken som Felix brukar göra, det är ju vissa tecken som återkommer oftare än andra. Funderade en stund över vilka tecken det var och kom fram till detta:

Bulle, glass, pizza, läsk, godis, köttbullar, korv, smör, hårt bröd, välling, banan, glass, kött, vatten

Jack, Jesper, Mamma, Pappa

Pippi Långstrump, Elefant (tecknet vi valt för Fem myror är fler än fyra elefanter), bil, skor, gå ner i källaren, gunga, napp

Med dom orden klarar man sig ganska bra och han lär inte dö av svält, däremot lär han drabbas av skörbjugg förr eller senare, inte bara nyttigheter i den kosten!


Felix i granntjejernas kaniners bur! För en gångs skull vet jag var jag har honom!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt kort!
Kul att du gillade mina tavlor, man är ju inte picasso direkt men de blev lite lagom fula, precis som jag gillar. kram Linda

Anonym sa...

Ha ha ha!!! Hur kul som helst! Motivationen att lära sig ett tecken är alltså att det smakar gott. Eller motivet till att använda det rättare sagt. Smakar det blä ber man ju inte om det.

Hoppas att han får nytta av "gå ner i källaren" i stugan ;-)

Carina - den gråa pippin sa...

Vad skönt att se att du tar väl hand om dina barn på semestern. Men jag tycker att kommunen har bidragit till lite väl lite stängsel..... Du har inte funderat på att överklaga? Har du tänkt på att det blir kallt till vintern?

Jenny sa...

Duktig kille(ar) du har!!

Ha det så bra & Sköt om er!

Kramar Jenny

mamma moa sa...

Glöm inte att säga till att dom skall teckna meningar. Ligga steget före. exempel
Vad vill du äta?