lördag 4 juli 2009

Han tänkte ju så rätt...

Igår em tog jag mig friheten att lägga mig på gräsmattan en stund. Micke och Jesper var ner på Power meet som nu härjar i stan. Jack och Felix sprang in och ut och var lite överallt. Jag hörde hur en dörr inne gick igen men avvaktade lite med att gå in. Sen blev det lite för tyst så jag gick in. Hittade Felix inne på toaletten, underläppen darrade, han var ledsen men grät inte. Han var naken och pekade på golvet, en hög med nr 2. Jag visade honom vart det skulle vara och upptäckte då att han tagit fram den lilla sittringen som han brukar använda när han ska sitta på toaletten, lagt den tillrätta men hade antagligen inte lyckats komma upp på toaletten, alternativt inte hunnit. Han såg verklien ut som om han hade misslyckats, lilla hjärtat, han vände sig om och pekade på den lilla blåpallen där det oxå var en klick med nr 2, han var så medveten på något vis om hur det skulle ha gått till men inte lyckats riktigt. Han har långt kvar till att bli torr men han börjar iaf bli medveten om vad man ska göra på toaletten och hur.

Imorse när jag satt vid datorn en stund och de två små kollade på tv kom han fram och ville ta av sig blöjan och såg lite besvärad ut. Tyvärr var jag lite för lat och tog inte med honom till toaletten utan lät honom vara och sen kom nr 2 i blöjan, skit oxå!

En annan gång går det bättre, sa han som sket i byxorna!

2 kommentarer:

Pillan sa...

Vad duktig han är!!!

Anonym sa...

Jag blir imponerad!!! Det är många steg att hitta pallen, sitsen, få ner brallorna, kliva upp och pricka rätt.

Go Felix!!