måndag 20 juni 2011

Citypraktiken

För två veckor sedan fick Jack grus i nagelbandet på två fingrar på höger hand. Det blev som två stora varbölder som sedan gick sönder.... Han har haft lite ont men det har ändå sett ganska fint ut, torrt. Igår tyckte jag dock att det varade igen och imorse ringde jag Citypraktiken och fick komma till sköterskemottagningen. Sen fick jag ont i halsen igår och eftersom syrrans grabb har streptokocker och vi har umgåtts en del samt att undersköterskorna på jobbet skärmt upp mig med både det ena och det andra så tänka jag ta mig ett halsprov för att ta reda på om jag har streptokocker eller inte... Jag fick dock inte ta ett prov då jag inte hade hög feber osv och sköterskan trodde förmodligen att det var både streptokocker och stafylokocker i såret och eftersom man ändå inte behandlar halsfluss så länge man inte är dödssjuk så tyckte hon inte det var någon idé och det ligger väl lite i det visserligen....


Vi fick med oss lite omläggningsmaterial och sen köpte vi till lite tejp och Alsolgel på Apoteket och ska lägga om det hemma 2 gg dagligen. Sen fick jag ett frispel på Mc Donalds på Vasagatan så mamma, som var med som barnvakt, nästan fick skämmas.... :) Det stod tre pers i en kö och jag ställde mig sist, Felix krånglade som fan och skulle bara gå och klättra där man inte fick... Sen helt plösligt så gick bara alla i den kön jag stod eftersom det tydligen inte var någon kö??!

- Ursäkta men var inte detta någon kö?
- Nej.
- Men va fan är det ingen som säger något för då vi har ju stått här i kö hur länge som helst!
- Ursäkta men jag har lite mycket att göra här.

Gick därifrån med en arg Felix, förvirrad Jack och en mormor i släptåg med vagn och väskor. Nä det fick bli Mc Donalds på Stenby isället och här siter vi nu och väntar och det tar så himla lång tid här varje gång och nästan varje kan stoppar de fel saker i kassen... Hur kan det vara på 10 min vänta på vanlig Mc-mat mitt i lunchen???

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Jenny H sa...

Åh fy jästrar vad ont det ser ut!!!! Stackarn! Och stackars Ylva som köar i nåt som inte är kö, pencillinlös och med häcken full! Usch, hoppas du får bättre flyt i morgon!

Kram!