tisdag 28 juni 2011

Trädgård

Jag är ingen trädgårdsmänniska, skulle kanske bo i lägenhet egentligen? Jag tycker att vattning, rensning och dylikt hänger över mig. Jag tycker det är jobbigt att sitta ute och äta för att det bara innebär en massa bärande och så fort man slagit ner arslet kommer man på något man glömt inne... Likväl tycker jag det är skönt att vara ute i trädgården och pula och göra fint men kanske bara en gång i månaden.... Jag tycker oxå att det är skönt att sitta ute om man blir serverad :) Lat? Ja kanske. Idag har jag iaf fått lite gjort! Planterat lite blommor och vattnat, rensat hallonhäcken och städat altanen från tvätt och skor!


Denna "kruka" är mer än 100 år sägs det. Gissar på att den inte användes till att ha blommor i då!


Fixat till lite vid våra stenar som hade blivit en soptipp! Ogräset var en halvmeter högt.


Detta döda äppelträ har vi sparat som ett klätterträd för en klematisbuske och en kaprifolbuske, vet inte om man säger buske... Det blir alltid så fint när det är grönt och de blommar i blått och orange samtidigt!

Nu håller ett par av våra grannar på och eldar i badtunnan och det luktar inte direkt trädgård.....

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Nathalie sa...

fint fint fint :)

Malin sa...

Blev jättefint!
Jag håller med...jag tycker om vår trädgård, men det är bara roligt att dona när man själv känner för det. Och det är inte alltid när det behövs och aldrig tillräckligt ofta.
Avundas de som har uteplats precis utanför köket. Fast när vi bodde i stan var det fem våningar ner om man skulle grilla. Och tog man hissen fick man gå en omväg så det blev att man sprang i kökstrappen fem våningar när man skulle hämta något...så tre trappsteg och några meter att gå som vi har nu är ju rätt lyxigt =)
Kram