onsdag 11 april 2012

20 km!

Å så nöjd jag är! Även om tiden på 1:53:17 inte var någon höjdare, dock 5:an på Rocklunda inkluderad. Funderade först på om jag verkligen ville springa spåret på Rocklunda ensam kl 19:30 och bestämde efter konsultation med poliskompis att det var tryggt. Skogen var full med fotbollslag, Military training-grupper och andra motionärer. Däremot var det väldigt skumt på Skallberget med en massa löst folk och tre polisbilar.

Själva löpningen gick så där, kändes hyfsat till 15 km sen fick jag liiiite känningar höger baksida lår, lite senare ont i knäna (men inte ont-ont utan bara "du-har-styrketränat-och sprungit-för-lite-långrundor-ont), blev på slutet lite trött i hälsenorna och lite ont under höger fot (??). Det ska dock kännas när man sprungit över 15 km. Det hann bli mörkt innan jag var hemma.

Blev mött av Felix som alltid blir såååå glad när jag kommer hem, han är som en liten vovve :) Kommer somna gott ikväll! Nu dusch och lite käk!








Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Always want runnerlegs! sa...

Amen, hur bra är inte detta Ylva, sug åt dig, skitbra och f-n vad härligt med långdistans mitt i veckan, grymt! :). Kram!

Skolgatan sa...

Aa vad gött (kan jag tänka mig;)). Bra jobbat,inte långt kvar till Göteborg nu:)!

ylvisen sa...

Det var lite extra bra med långvända mitt i veckan :)

Jessica du har så rätt, du borde prova :)

Kram