söndag 22 april 2012

Tröskelpass

Helgerna brukar innehålla ett långpass på ca 20 km. Denna helg var dock fullsmockad med innebandy och kalas + att jag inte vågar springa så långt nu med tanke på min hälsena. Igår blev det inte ens en promenad men säkert 1 kg godis! Sååå dåligt!

Idag fanns iaf en lucka och jag testade ett tröskelpass. Sprang till Lindkvist, ca 2 km. Stretchade igenom kroppen lite snabbt. Körde sen 1 + 2 + 3 + 4 + 4 + 3 + 2 + 1 min med halva tiden i vila emellan intervallerna. Vissa "vilor" gick jag och vissa stod jag still och stretchade. Kunde hålla 4:05-4:10-tempo på det kortare och på de två långa i mitten ca 4:20-4:25-tempo. 2 km nerjogg runt kvarteret och totalt 9,7 km.


Hamburgelunch och sen bort med Jack på kalas och sen vidare till Klöverhallen och titta på Jespers innebandymatch.

Man vet att man lever!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: