fredag 29 juni 2012

Konditionen som försvann

Löpningen har inte blivit prioriterad den senaste tiden. Före Göteborgsvarvet fick jag ångest när jag skulle ut på långvändor, inte bra. Träning ska vara roligt! Dessutom hade jag ständigt ont någonstans kändes det som.


Långlöp sliter och eftersom jag inte styrketränade något tidigare blev mina 50 km i veckan ingen bra kombo.....

Jag har nu börjat träna på Factor gym och verkligen älskar det, det har blivit mm nya grej :) Jag har kört 36 pass och det går framåt, fina resultat om jag får säga det själv. Det känns mycket bättre att köra crossfitpassen på Factor kombinerat med kortare löpturer på 5-8 km (+ sociala promenader förstås). Jag har ju sprungit så pass många turer över 15 km att 10 km nu inte ens känns långt. Trodde ALDRIG att jag skulle känna så. Som gammal handbollsspelare där löpning är förknippat med försäsongsträning är jag nu glad över att ha passerat den känslan :)

Löpning är en fantastisk träningsform, relativt billig och kan i princip utföras när som helst och överallt! Jag tror kombinationen styrka och löp är den bästa kombinationen!


Hur som helst! Har laddat med kaffe, fil, hemmagjord müsli och hårdmacka med skinka. Jag ska jag ut på 10 km på Björnön med Malin, tror inte jag sprungit så långt sedan 12 maj (Gbg-varvet). Blir spännande, orken har jag och vi springer inte för någon tid. Regnet ger sig snart så det blir trevligt! Hörs!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Mättz! sa...

Äntligen ett inlägg...vet inte vad som har hänt...skriv mer!!