måndag 4 juni 2012

Varför hör han inte av sig?

Förra veckan var jag på möte på skolan. Inget var klart med någon resurs men det visste jag. Sedan dess har rektorn ringt åtminstone två resurser som jag namngivit och ev en till. Rektorn har haft ett möte med en samordnare förra onsdagen.
VARFÖR får jag inget veta, VARFÖR får jag ingen information? HUR gick det på mötet? MÅSTE jag ringa och kolla ALLT själv? VARFÖR berättar skolan inget? VARFÖR fattar ingen att jag vill veta? Om nu det inte blev något med någon av dessa tre VARFÖR är det ingen som talar om det för mig?

Har visserligen lärt mig under dessa sex år att mycket får man göra själv.... Det tråkiga är oxå ofta att man måste tjata och bli en bitch för att få saker att hända och jag är ingen som ringer och tjatar, skäller och gapar. Jag vill bara att allt ska bli bra för Felix :(



- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Oj oj oj vad jag känner igen mig. Detta att alltid behöva ligga på och strida för allt. Att saker inte kan se automatiskt som det gör för normalstörda barn (oftast) som börjar skolan. Där är det minsann "O har hen svårt att uttala F!? Då får hen gå till talpedagogen, här får ni en tid". Men icke sa nicke att det flyter på så när det gäller barn som verkligen behöver extra stöd. Då ska det motiveras och argumenteras med folk bakom skrivbordet som säger sig veta det bästa för mitt barn .....
Blä!
Skickar en styrkekram

ylvisen sa...

Tack Carina! <3

Skolgatan sa...

Ja herregud hur svårt kan det vara att lyfta luren och informera hur det ligger till??!!

ylvisen sa...

Ja det verkar vara lika svårt som för mig att ringa honom....

Har nu fått veta att åtminstone en av tjejerna förmodligen fallit bort då hon jobbade privat nu... Den andra har jag tidigare förstått försvunnit genom ett missförstånd och den tredje som är en kille är väl för mycket att hoppas på.... :(

Jenny H sa...

<3 skickar ett gäng tankar...
Du vet vad jag tidigare har sagt om detta tungrodda system..

Kram!

ylvisen sa...

Yes Jenny, tack! Kram

Christina sa...

Fin-Felix! Kram i mass