lördag 30 juni 2012

SUCK!!

Det rinner ju fortfarande tjockflytande vätska ur Felix ena öra... Ringde 1177 och konsulterade sjuksköterska och fick en tid på jourcentralen på Oxbacken. Ny antibiotka nu i tio jävla dagar. Dessutom MER än tidigare, 8 ml (nästan 1,5 spruta) 3 ggr/dag.... Denna sort, Amoxicillin, är åtminstone godare än Kåvepeninet, tummen upp!

Måste dessutom ringa öronkliniken på måndag och få en jourtid till Felix, och gärna lugnande utskrivet, för att sedan gärna samma dag komma dit och suga rent öronen... Kommer aldrig gå, känner det på mig, mitt i semestertider. Hm! Dessutom planerar jag att åka till stugan imorgon med delar av familjen. Micke och Felix får stanna hemma ett par dagar och bygga på huset och uträtta diverse återbesök och öronbesök!

Hur som helst lackade jag ur totalt efter att ha spenderat alldeles för lång tid på Curaapoteket på Maxi, köpte chips och godis, åkte till pizzerian och köpte pizza, kebab och Coca cola! Våra "problem" idag är en fis i rymden men just idag blev det jobbigt!!








Hej då magrutor! Bjuder på denna för snart har jag en badboll till mage!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Stackars Felix som måste fortsätta med penicillinet:(

Tror dina snygga magrutor mår bra av lite flöt!

ylvisen sa...

Tack Jess, jag litar på dig och ditt lugn! Kram

Hoffa sa...

Fasen vad grym du är!!! Tips tack!

ylvisen sa...

Tack :) Får väl tillägga till allas lycka att bilden är tagen en morgon och i rätt ljus... :) Har tränat en del crossfit, gjort lite extra magövningar men inget överdrivet. Ätit mer protein än kolisar, försökt undvika godis osv men tro mig, ramlat dit åtskilliga gånger.... Ligger nu och kolhydratbakis blä!

Kram

Sara sa...

Äh lägg ägg, du har ju grym karaktär alla andra dagar. Så unna dig det här nu och tänk inte mer på det. Man måste få svulla lite ibland, hur trist är inte livet annars? :-)

Nu har jag svullat i två dagar efter min fight men i morgon är det nog dags att börja tänka till lite om jag ska få behålla det jag kämpat mig till..

Kram kram