onsdag 12 januari 2011

Kiropraktorbesök

Det är inte speciellt kul att vara hemma och vabba när ungarna är uttråkade 7.45 om dagarna... Men vi tog oss igenom denna dag hyfsat. Lämnade ungarna hos mamma 14.45 för att åka till kiropraktorn. Jag är lite sne i ryggen vilket gör att jag belastar fel. Jag har haft känningar i ena skinkan i slutet på en lång löptur och villa kolla upp detta så jag inte nöter sönder något eller får ondare vilken kanske skulle kunna resultera i att jag inte kan genomföra Göteborgsvarvet i maj... Jag har anat att det kanske var något som låg i kläm.

Blev 10 min sen då vägen precis före parkeringshuset var avstängd pga de skottade snö från taken och jag fick åka jordens omväg då fan varenda gata var enkelriktad...

Ja, hur gick det då?


Jo eftersom jag lite sne i ryggen får vissa muskler jobba mer och jag får ont i nacken eller höger axel och upp i knoppen ungefär en gång i månaden. Någon muskel hade oxå tagit semester i ryggen och den stora muskeln i rumpan hade förmodligen en liten skada och då när höftböjarmuskeln är för kort får rumpmuskeln jobba ännu hårdare.... eller nåt sånt var det iaf! Fick lite övningar, en magövning och en sträcka ut nå muskler i axlarna-övning + börja stretcha höftböjarmuskeln.

Inga kommentarer: